גופי הידע וחומרי הלימוד
מטרות המגמה:
- לימודי המגמה פותחים עולם של ידע, מידע ותכנים שלא הכרתם במגוון תחומים מחיי היום יום כמו: תכניות מציאות, חדשות, עיתונאות, משפט, צילום,
קולנוע, פרסום, שיווק ועריכה. - לימודי המגמה פותחים אופקי מחשבה חדשים על התנהלות התקשורת, ומה נמצא מאחורי המסך הקטן.
- לימודי התקשורת כוללים לימודים עיוניים ומעשיים. הלימודים מעניקים לתלמידים כלים והבנה לשימוש נכון בתקשורת. כיצד ובאילו דרכים התקשורת
משפיעה על האנשים שאליהם היא מגיעה, ומה היא הדרך הרצויה ביותר להעביר את המסרים שאנחנו רוצים. המטרה ליצור צרכנים ביקורתיים,
המודעים ליכולותיה של התקשורת לעצב עמדה ומחשבות. - להכיר דגמים של יחסי ממשל – תקשורת וארגוני תקשורת מרכזיים, לבחון את מפת התקשורת בישראל ולנתח את אופני תפקודם- אופני התפתחותם ואת השפעותיהם על הנמענים ועל המרחב הציבורי בארץ ובעולם.
נושאי לימוד עיקריים:
- תקשורת וארגוני תקשורת מרכזיים הפועלים בזירה התקשורתית.
- השפעות על השכל, רגש התנהגות בעת צפייה בתכנים שונים.
- פרסומות גלויות, סמויות והמסרים אותם מנסה התקשורת להעביר לצופה.
- חופש הביטוי, עניינים ציבוריים, חוקים כגון: בגנת פרטיות ולשון הרע.
מבנה הלימודים:
כיתה י’ – %20 – הערכה פנימית
כיתה י”א – %30 – הערכה פנימית – עיתונאות כתובה ומשודרת
כיתה י”ב – %50 – הערכה חיצונית – הפקה.
חשוב לדעת…
1. הלימודים מתקיימים בכיתות ייחודיות עם ציוד טכנולוגי מתקדם
2. חדרי עריכה פרטיים המאפשרים לתלמידים להיכנס לעולם שלא הכירו עד כה
3. לימודי התקשורת מקנים מבוא ללימודים באקדמיה בתחומי העיתונאות הכתובה והמשודרת, בתחום הקולנוע והצילום.
4. תלמידי המגמה נפגשים עם אנשי תקשורת ומשתתפים בסדנאות “סטילס”
קישור לאתר המגמה ביוטיוב:
https://www.youtube.com/channel/UCjGV8-zAlkPbSBJRqhBawPg